Translate

18 augusti 2013

Många ormvråkar med skarpa ögon.

Fem ormvråkar finns det på denna bild.

Jag såg fler fast det gick inte att få med alla på bilden.
Dom bor ett stenkast från hemmet.
En sak är säker.
Och det är att ingen kattunge får vara ute.
Två stycken slog ner på åker här hemma.
Typiskt att man inte har en kamera i handen då.
Jag bor precis bakom där jag tar denna bild 
och
där framme bor hökarna.
Här har vi lille Sixten som han kommer att heta.
Alla kattungar dricker gärna ur fontänen.

24 kommentarer:

  1. oh, i do hope the little ones stay safe!

    SvaraRadera
  2. God morgon. Nä jag skulle inte släppa ut dom små kattungarna heller. När du har så hungriga grannar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe. det är riktigt jobbigt för de är nyfikna till tusen i den åldern.

      Radera
  3. Beautiful photos!
    Greetings from, RW & SK

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, spännande att ha dem så nära men...jag hade inte heller vågat släppa ut de små kissarna! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju vackert med dem runt omkring, utan tvekan nåt speciellt.

      Radera
  5. Så spännande att ha dessa stora fåglar så nära :)
    Inte skulle jag ha katterna ute heller. Men dom kan väl även ta små hundar :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle de absolut kunna ta.
      Jag har varit med om nåt liknande fast då var det en berguv.

      När jag hade mina förr-förra hundar och Lillen som den ena valpen hette (blandning mellan collie och schäfer) sprang före mig ca:20 meter. Det var skymning och en berguv kom susandes över valpen. Jag tror aldrig jag har sprungit så fort nån gång för att uven inte skulle ta valpen.

      Radera
  6. Hej hej =) å vilka fina bilder du har... Helt super!! =) Vill också bo där ju hehe. Ha en bra dag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har vi en bra dag. Blev bjuden på god middag och missade nästan allt hällregn som kom :)

      Radera
  7. Ja då är det nog bäst att hålla de små liven inne:) Jag tror det är ormvråk du har runt husknuten.de är också större än kärrhöken
    Det var jätte fina bilder:)
    kram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så att du har faktiskt rätt i att det är ormvråk.
      Jag ska genast ändra till detta.

      Radera
  8. oh what wonderful flight images. i just adore the markings and patterns on the underside of their wings!!

    SvaraRadera
  9. Oh, heter den lille Sixten? Det skulle min sons katt heta om han fick någon. Han var nog ca tio år då. Någon katt har vi inte sett till ännu och han är 40 idag! :)

    SvaraRadera
  10. Söt liten Sixten!

    SvaraRadera
  11. Jag är fortfarande avundsjuk på att du har dom så nära där du bor:)

    SvaraRadera
  12. Ojdå det var ingen dålig samling. Vilken söt liten Sixten. Här har vi en Glada som cirklar runt huset så det gäller att hålla koll. Kattungarna är sjövilda så nu när semestern är slut hade jag behövt semester.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katterna får INTE gå ut alls.
      Ja, jösses vad galna dom är och jag har sex kattungar här hemma. Men snart ska dom få komma till sina nya hem.

      Radera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...